czwartek, 30 lipca 2009

Current 93 [UK] - I Have A Special Plan For This World [2000]


















Current 93 to brytyjska industrialna formacja, założona przez Davida Tibeta. Dyskografia tegoż projektu jest tak pokaźna, że mogłaby pod względem ilościowym konkurować z Tangerine Dream, hehe. "I Have A Special Plan For This World" to EPka z 2000 roku, na której mieści się 22 minuty... dźwięku. Zacznijmy może od warstwy lirycznej, za którą odpowiada Thomas Ligotti - amerykański autor opowiadań grozy. Przepełniony nihilizmem i dekadentyzmem tekst brzmi, jakby to był czytany z kartki przepis na sałatkę z pieczarkami. Kompletnie bez żadnych emocji. Kontrast uzyskany w wyniku tego zabiegu przyprawia o ciarki na skórze. Wszystko to brzmi jak nagrane na starej taśme przemyślenia jakiegoś samobójcy. Jeśli chodzi o tło... no cóż, wiadomo czego się spodziewać po industrialu - doświadczycie tu wszelakopojętych niepokojących hałasów nasuwających skojarzenia z pracą w elektrowni, wpływających na słuchacza nieco hipnotycznie i niepokojąco. Wprawia to w tak oniryczny stan, iż człowiek zastanawia się kiedy przeleciało te 20 minut i odruchowo wciska "replay". Co ja tu dużo będe mówił - rewelacyjny materiał, aczkolwiek nie dla każdego. Dla własnego dobra - słuchać na trzeźwo.

[DOWNLOAD]

[LYRICS]

środa, 29 lipca 2009

Enemite [Chn] - Wuyuan [2004]




















Naprawdę mocna rzecz, chociaż nie dla każdego. Srogi, rytualny dark ambient z Chin. Mroczne, psychodeliczne tło utworzone zostało prawdopodobnie za pomocą klawiszy oraz rozmaitych dzwoneczków i innych dzyndzołków. Od czasu do czasu słychać także coś co brzmi jak wycie jakieś obłąkanej kobiety (chociaż równie dobrze może to być syntezator), szepty, śmiechy i inne groźne pierdolniki. No i wokale - skrzeczenie jakiegoś pojebanego skośnooka, które dodaje jeszcze więcej psychodelii temu całemu dziwactwu. Ogólnie klimat jakby wyjęty z jakichś azjatyckich horrorów (zresztą, spójrzcie na okładkę - jakoś mi to powiało "Shutter", hehe).
Ściągajcie, słuchajcie i się zesrajcie. Podziękowania dla typasa z shoutboxa, który to polecił, hehe.

1.INTRO
2.THE HEAD-STREAM-RIVER OF DEATH
3.BLASPHEMING THE SUTRA-DISCONCERTED MOURNING RECOLLECTION
4.BECKONING THE PNEUMA-MALEFIC ROOTS
5.SEPULTURE OF ALL IMAGO-THE ANATHEMA
6.LAKE OF MIRROR-THE PASSING BELL TO MY SON
7.THE ANCIENT SCINTILLA-LASTHOME OF FURY
8.OUTRO

[DOWNLOAD]
re-uped 18 III 2015

wtorek, 28 lipca 2009

Xantotol [Pol] - Thus Spake Zaratustra [1995]




















Sathanas: "Co tu dużo gadać - absolutny klasyk. Ostatnie demko kultowej black/doomowej kapeli lat '90. Surowe brzmienie, proste, acz chwytliwe riffy i hektolitry mroku wylewające się z głośników."

1. Conqueror
2. Coming the God Race
3. Aeon
4. Law
5. Fallen to Arise
6. Pride
7. Capri Sancti

[DOWNLOAD]

niedziela, 26 lipca 2009

Cedamus [Pol] - Cedamus [1999]




















Sathanas: "Cedamus - projekt Jacka Melnickiego, który przygrywał na klawiszach między innymi w Thunderbolcie, Gontynie czy Swastyce. Na wokalach gościnnie Piąty z Kataxu. Co do samej muzyki - porcja dość oryginalnego (szczególnie, jak na tamte czasy), futurystycznego blacku okraszonego sporą ilością ambientowych wstawek (żeby nie powiedzieć - ambient z elementami black metalu). Jakość tejże kopii do najlepszych nie należy, ale to jedyna, jaką udało mi się wygrzebać jakiś czas temu w sieci."

1. Wprowadzenie
2. Miasto Przyszłości
3. Wspomnienie Ziemi
4. Głos Zła
5. Ogień Wojny - Przygotowanie Rok 2098
6. Fantazja
7. Przybycie Posłańca
8. Pieśń Przestrzeni - Wojna
9. Sen
10. Techno cz. 1
11. Strumień Czasu
12. Serce Ziemi
13. Tęsknota

[DOWNLOAD]

N.M.E [US] - Unholy Death [1986]




















Naprawdę zastanawia mnie dlaczego ten zespół nie zrobił takiej furory jak chociażby Venom - muzycznie, wokalnie i nawet brzmieniowo jest to ta sama bajka. Na koncie trzy długograje, ale póki co słyszałem ino ten jeden. Nie chce zresztą mi sie zbyt wiele modzić - kto poszukuje old-schoolowego trzaskania w stylu wyżej wspomnianego Venom powinien czuć sie zajebiście uknontentowany po przesłuchaniu "Unholy Death", gdyż materiałem tym przyjebali równie mocno, jak pijany dzik w sosne. Ugh!
Upload by Kjetil.

01.OF HELL
02.THUNDER BREAKS PEACE
03.LOUDER THEN HELL
04.BLACK KNIGHT
05.EVIL DEAD
06.SPEED KILZ
07.STORMWARNING
08.BLOOD & SOULS
09.DECADENT MAYHEM
10.UNSPEAKABLE
11.BRICK WALL
12.WARRIOR
13.LETHAL DOSE
14.ACID REIGN

[DOWNLOAD]

piątek, 24 lipca 2009

Eviscerate [Pol] - Humany Sickness [1992]




















Skoro już przy death metalu jesteśmy, to dorzucam jeszcze jedyną demówkę tego oto zespołu z Ciechanowa.

1.INTRO
2.INJECTION HYPODERMIC OF INFECTION
3.HUMANY SICKNESS
4.KILLING DREAM
5.PSYCHOANALISYS
6.DIGEST PUTREFY OF TIME
7.OUTRO

[DOWNLOAD]

Absinth [Swe] - The Requiem [1994]

Tajemniczy zespół ze Szwecji. Nie wiadomo kto, z kim, jak i dlaczego - a na koncie tylko jedna demówka, która ukazała się (?) w 1994 roku. Mnóstwo fajny death metal w średnich tempach.

1.INTRO
2.CALL FOR ETERNITY
3.DEMON OF AWE
4.THE REBIRTH

[DOWNLOAD]

środa, 22 lipca 2009

Noctis Invocat [Gtm] - Eternal Dreams of Fire [1994]















Demówka latynosów. Napieprzają coś z pogranicza black i doom metalu. Sporo klawiszy, jakichś deklamacji i innych zawodzeń. Jest w tym jakiś urok.

1.THE LAST BREATH
2.DOWNRIGHT LONELINESS
3.PARADISE OF ENTHRALLMENT
4.NOCTIS INVOCAT

[DOWNLOAD]

Damnation [Pol] - Rehearsal [1995]











Damnation chyba każdy zna - jeden z najważniejszych zespołów w historii polskiego death metalu. Poniżej umieszczam nagranie z próby z 1995 roku. Jak nie trudno się domyślić jakość dźwięku przypomina pracę na budowie, a perkusja brzmi jakby była ze szkła - ale wiem że niektórzy lubią kolekcjonować takie nagrania (naprzykład ja :-) ).
Link zaczerpnięty z forum "Dorosłe Dzieci".

1.LEARNING INTO THE NEW REALITY
2.THE LAND OF DEGRADATION
3.THE RULLING TRUTH; OUTRO

[DOWNLOAD]

wtorek, 21 lipca 2009

Antropomorphia [Hol] - Necromantic Love Songs [1993]




















Kolejna solidna porcja dojebania, tym razem ubrana w (nek)romantyczną formę :-). Zespół z Holandii, który w 1998 roku przemianował sie na Antro. Do ściągnięcia EPka z 1993 roku, na której znajduje się 25 minut porządnej, death metalowej mielonki.
Przy okazji, obczaiłem nowy, fajny serwer zwany przeklej.pl - mam wrażenie że szybciej i przyjemniej się z tego ściąga. W razie problemów z downloadem dajcie znać, to wrócę spowrotem do sendspace.

1.CRACK THE CASKET
2.THE CARNAL PIT
3.BIRTH THROUGH DEAD
4.CHUNKS OF MEAT
5.ROTTEN FLESH
6.OUTRO

[DOWNLOAD]

Dark Ritual #1 [2005]




















Pierwszy numer zine'a Dark Ritual. W środku wywiady między innymi z Heresi, niemieckim Pest, Corpus Christii, Winterblut, Total Hate, Angantyr etc. Zine prowadzony w języku angielskim. Podziękowania dla tego, kto dokonał skanów, kimkolwiek jest, hehe.
Rozszerzenie .pdf.

[DOWNLOAD]

poniedziałek, 20 lipca 2009

Strychnos [Dnk] - Demo 1; Demo 2 [1998/2000]











Strychnos to zespół z Danii, w którym swego czasu udzielał się między innymi Nortt. Jest to mikstura zawierająca zarówno black metalowy jad, jak i death metalowe przyjebanie, a wszystko to upstrzone klawiszowymi melodiami ładnie wprasowywującymi się w to całe pokurwieństwo. Paczka zawiera obydwa dema - pierwsze trzy kawałki to utwory które ukazały się na taśmie w 1998 roku, pozostałe trzy natomiast to singiel "Terror Lies Within" wydany na winylu przez Horror Records w marcu 2000 roku, w limicie 666 kopii.

1.Nigrescent Pleasures
2.Summum Malum
3.Until Torture Returns
4.As Torture Returns
5.Holocaust Saves
6.God of Demise

[DOWNLOAD]

niedziela, 19 lipca 2009

Liber Azerate [polish translation]




















Tłumaczenie Liber Azerate z języka szwedzkiego na polski. Księga dotyczy satanizmu antykosmicznego, symboliki, rytuałów et cetera. Tłumaczenie bezpośrednio ze szwedzkiego dokonane zostało przez Sorvahra, mimo iz wielu pajacy na rozmaitych internetowych forach nastoletnich magów zainspirowanych Harrym Potterem przypisuje je sobie (pozdro dla niejakiego Nergala z niewyjaśnione.pl i jemu podobnych plagiatorów nieumiejących doszanować cudzej pracy...). Tłumaczenie umieszczam za zgodą jego autora.

[DOWNLOAD]

PS. w paczce przez przypadek umieściłem równeż "Notes from the Underground" F.Dostojewskiego. Informacja dla tytanów intelektu: to nie ma związku z Liber Azerate.

Jacula [Ita] - In Cauda Semper Stat Venenum [1969]




















Pierwszy z dwóch albumów włoskiego Jacula. Symfoniczny, eksperymentalny rock(?) oparty głównie na organach. Mroczna atmosfera jaką cechuje się owa muzyka przyprawia mnie o ciarki na plecach, hehe. Świetnie sprawdziłoby się jako podkład do jakiegoś horroru z udziałem nocy, cmentarza i starej katedry w tle ;-). Wyjątkowym kawałkiem na płycie jest "Triumphatus Sad" kojarzący mi się nieco z nagraniami Tiamat z okresu "The Astral Sleep". Trudno uwierzyć że to 1969 rok...
Ostatnio to coraz ciekawsze starocie odkrywam dzięki naszej blogowej koleżance, którą korzystając z okazji serdecznie pozdrawiam. Płytę natomiast polecam ściągnąć, bo rzecz to niesamowita. Wkrótce może wrzucę drugi album...

1.RITUS
2.MAGISTER DIXIT
3.TRIUMPHATUS SAD
4.VEREFICIUM
5.INITIATIO
6.IN CAUDA SEMPER

[DOWNLOAD]

sobota, 18 lipca 2009

Hoth [Prt] - Odes To My Black Goddess [1995]




















No moi niemili, to jest wyjebiste przykurwnięcie. Black metalowe, klimatyczne granie z perfekcyjnie użytymi klawiszami nasuwające mi na myśl pierwsze dwie demówki norweskiego Gehenna (wokale natomiast przypominają mi trochę to, co dawał Atilla na "Anno Domini"). Zespół ten, a własciwie jednoosobowy twór powstał w Portugalii w 1988 roku - i jak na tamte czasy koncept połączenia metalu z klawiszowym tłem był dość śmiałym przesięwzięciem, hehe. Demówka którą tu umieszczam ukazała się jednak dopiero w 1995 roku, zaś sześć lat później wydany został pełny krążek.

1.INTRODUCTION
2.IMPIOUS CONGREGATION
3.NOCTURNAL OFFERING
4.HELLISH REVELATIONS
5.ISIS' INVOCATION
6.NAIL THE NAZARENE
7.DEMON'S MELODY
8.NOITCUDORTNI

[DOWNLOAD]

piątek, 17 lipca 2009

Morbus [Pol] - Bestialsadistik Nekromasochistik [2009]




















Pierwsza oficjalnie wydana demówka Morbus. Myślę że komentarz zbędny, gdyż osoby śledzące ową stronę miały okazje już posłuchać surowizny serwowanej przez owy projekt, a także poczytać wywiad. Materiał udostępniony za zgodą jego twórcy.

1.OPUS I
2.OPUS II
3.OPUS III
4.OPUS IV

[DOWNLOAD]

czwartek, 16 lipca 2009

Xanctux [Pol] - Martwy Zmierzch [2009]




















Kolejny, siódmy już epizod owej marności do której ręke przyłożyłem, hehe. Pięć wałków: Pierwszy powstały w czerwcu 2009 utworzony został głównie za pomocą syntezatora - za inspiracje posłużyły mi Satre'owskie "Mdłości", których de facto sam ostatnimi czasy nagminnie doświadczam. Drugi jest z 2008, stworzony na pianinie - a inspirowany alkoholem. Opowiada o chorobie psychicznej i stanach lękowych oraz nerwicowych. Trzeci ukończyłem dopiero dzisiaj - dotyczy tego że jutro zawsze jest chujowe, a rzeczywistość trąci kutasem. Właściwie to z niego jestem najbardziej zadowolony póki co. Czwarty jest tak stary (bodajże sprzed pięciu lat), że nie pamiętam czego dotyczy, ale też jest fajny. Piąty natomiast powstał w roku 2006, w całości za sprawą narzędzia zwanego Fruity Loops i ma na celu kreować wizję duszy zabłąkanej w czeluściach piekielnych. Podsumowując - jedna wielka kupa gówna. Miłego słuchania.

Side A(pathy)
1.NAUSEA
2.OBSESSIVE COMPULSIVE DISORDER
Side B(oredom)
3.PRISONED IN THE DEEPEST BLACK /sample/
4.SOUL'S DELIVERANCE (PURE EGOISTIC JOURNEY TOWARDS ETERNITY)
5.REX INFERNVM

[DOWNLOAD@sendspace]

or

[DOWNLOAD@przeklej]

Coven [US] - Witchcraft (Destroys Minds And Reaps Souls) [1969]




















Hehe, tym razem absolutny klasyk. Zespół z którego inspiracje czerpały takie kulty jak Black Sabbath czy Mercyful Fate. Obecnie już chyba mało kto o nim pamięta - a sam poznałem go dopiero niedawno.
Muzycznie brzmi to trochę jak skrzyżowanie Led Zeppelin z The Doors, tyle że z kobiecymi wokalami ;-). Nie zmienia to jednak faktu że w tych dźwiękach więcej diabła się mieści, niż w hałasie wysrywanym przez wielu black metalowych grajków. Zresztą - ostatni, 13 minutowy utwór to dźwiękowy zapis czarnej mszy ;-). Ciekawa jest również oprawa graficzna, ale skany znajdują się wewnątrz rar'a. Myślę że nie ma sensu więcej pisać. Koniecznie posłuchajcie tego wydawnictwa, chyba że wolicie poświęcić swój czas na odkopywanie demówek depresywnych one-man-bandów z Urugwaju. ;-)

01.BLACK SABBATH
02.WHITE WITCH OF ROSE HELL
03.COVEN IN CHARING CROSS
04.FOR UNLAWFUL CARNAL KNOWLEDGE
05.PACK WITH LUCIFER
06.CHOKE,THIRST,DIE
07.WICKED WOMAN
08.DIGNITARIES OF HELL
09.PORTRAIT
10.SATANIC MASS

[DOWNLOAD]

Bestial Raids [Pol] - Rehearsal #2 [2003]




















Trzecie demo Bestial Raids zawierające materiał z próby. Ukazało się na taśmie w 2003 roku. Dobra ubijanka!

1.INTRO
2.KINGDOM OF GLOOM
3.BESTIAL RAIDS
4.GRIND THE HEAD OF GOD
5.NECROWAR HOLOCAUST
6.SELF DESECRATION INSIDE LOUSY SANCTUARY OF CHRISTIAN LORD
7.BLASPHEMY IN THE HOLY TEMPLE
8.RITUAL (BLASPHEMY COVER)

[DOWNLOAD]

Mock [Nor] - Vinterlandet [1995]




















Zespół z Norwegii, który w 1995 roku przemianował się na znane i lubiane Kampfar. "Vinterlandet" nagrany został w 1994, a wydany rok później przez Hammerheart Records. Przyjemny, chłodny skandynawski podmuch.

1.VINTERLANDET
2.CALL THE ETERNAL WINTER
3.THY SORROW OF ASGARD

[DOWNLOAD]

środa, 15 lipca 2009

Mortal Mutilation [Esp] - Dawn of the Dead [1992]















Demówka zespołu z Hiszpanii wyraźnie zainspirowanego filmami Romero, hehe. Co jak co, ale takie death metalowe pierdolnięcie jak najbardziej do mnie przemawia! Jest ciężko, ale i klimatycznie zarazem - no i czuć w tym wszystkim ducha "tamtych lat". Zresztą, co ja tu będe farmazony strzelał. Warto posłuchać!

1.MAGGOTS
2.SPIRIT WALKING
3.INRI DIE
4.THE STEPFATHER
5.ZOMBIE
6.MORTAL MUTILATION

[DOWNLOAD]

Mystes [Pol] - Pure Evil [2002]




















Zespół uformowany w 2001 roku z inicjatywy Agonusa i Beldaroha z Besatt. W 2002 roku nagrane zostaje pierwsze demo, które właśnie umieszczam, a na nim znajduje się osiem bluźnierczych hymnów na cześć rogatego (kto policzy ile razy pada w tekstach słówko "satan", wygra dwutygodniowe wczasy w Czeczeni).
Upload by Kjetil.

1.INTRO
2.HELL'S WAY
3.SATAN'S CHILDREN
4.IN THE NIGHT
5.DIE JESUS CHRIST
6.RITUAL IN PENTAGRAM
7.PURE EVIL
8.OUTRO

[DOWNLOAD]

wtorek, 14 lipca 2009

VIDEO: GG Allin [US] +18!




















Koncertówka z dedykacją dla wszystkich śmiesznych ludków uważających postacie takie jak Maniac, Nattefrost czy Kvarforth za persony skrajnie kontrowersyjne i rzucających przy każdej możliwej okazji "co to się na koncercie Szajninga nie działo"... Plik stanowczo odradzam ściągać osobom niepełnoletnim, wrażliwym na ludzką krzywdę i reagującym alergicznie na widok łysych, pieprzniętych typów rzucających własnymi ekskrementami w publiczność. Na wszelki wypadek, jakby ktoś nie czytał tekstu, tylko ściągał w ciemno ustawiłem hasełko (wiecie, tak dla bezpieczeństwa - by nie było że demoralizuje nieświadomą młodzież i tak dalej bla bla bla)...
password:Mam_ukonczone_18_lat

[DOWNLOAD]

PS. Kawałek to chyba "I Love Nothing" (podobnie brzmi), ale pewności nie mam.

Nebiras [Mys] - Demo #1 [1992]









Skośnoocy w natarciu! A konkretnie wojownicy z Malezji. Nebiras jest zdaje się jednym z pionierów tamtejszej sceny (bo chyba jakaś tam się najwidoczniej wykreowała na tym wypizdowie). Niczym nie zaskakująca black metalowa młócka, nie wyróżniająca się spośród tuzinów innych zespołów - niemniej jednak ze wzgledu na czasy w których ta kapela powstała, uważam że warto się z nimi zapoznać. Do ściągnięcia pierwsza demówka...

1.INTRO/NOCTURNAL RITES OF THE BLACK MASS
2.RETRIBUTION OF THE ENEMY ENTITY
3.THE HOLOCAUST OF THE APOCALYPSE
4.SCREAMS OF THE DAMNED/OUTRO

[DOWNLOAD]

poniedziałek, 13 lipca 2009

VIDEO: Winterblut [Ger] - Und Sorgen Zu Ertragen [2003]















W końcu naprawiłem sobie komputrę (chociaż jutro pewnie a nuż się coś spierdoli). W związku z tym umieszczam teledysk niemieckiego Winterblut do kawałka z płyty "Grund: Gelenkkunst" z 2003 roku. Smakowita surówka.

[DOWNLOAD]

środa, 8 lipca 2009

VIDEO: Belphegor [Aut] - Lucifer Incestus [2003]















Teledysk do tytułowego kawałka Belphegor z płyty "Lucifer Incestus". Klip przeznaczony dla osób pełnoletnich oraz pozbawionych uczuć religijnych. ;-)

[DOWNLOAD]

niedziela, 5 lipca 2009

War [Pol] - The War Horde [1994]




















Drugie demo polskiej hordy z Łask. Wydane własnym sumptem w 1994 roku, dziesięć lat później ukazało się na taśmie w limicie 200 kopii za sprawą Garazel Productions. Warto się zapoznać.
By the way, kto mi jakoś logicznie przetłumaczy tytuł ostatniego utworu na nasze?

1.THE WITCHES
2.AGE OF WAR
3.ECLIPSE
4.DEADSPEAK
5.FOG
6.IN THE FIRE
7.DREAMS ABOUT THE FEAR
8.THIS DARK LAND IT'S MINE

[DOWNLOAD]

środa, 1 lipca 2009

Escape The Day [Ger] - Ghostless [2003]




















Post-rockowy zespół z Berlina. Muzycznie przypomina mi to projekty takie jak Der Golem czy Bohren Und Der Club Of Gore - smutne i wolne granie zahaczające miejscami o ambient. Escape The Day zdążyło wydać tylko jeden album, gdyż niedługo po tym Christoph Florian Rehse (jeden z członków zespołu) odebrał sobie życie.

1.HALLWAYS
2.GHOSTLESS
3.DAYS
4.THE HOUR UNDONE
5.IF I TOLD YOU
6.STILL
7.THIS WAVE'S LENGHT
8.LAST WORDS

[DOWNLOAD]