poniedziałek, 22 czerwca 2009

Morbus [Pol] - interwiev

Co by uatrakcyjnić tę stronkę słowem pisanym podjąłem się przeprowadzenia rozmowy z Mayhemem z projektu Morbus, którego pierwsza demówka była prezentowana na "łamach" Antropophobii. Nie będzie to żaden profesjonalny wywiad (bo nie potrafie/nie umiem/nie chce mi sie, a poza tym jestem pijany), a raczej krótka pogawędka - mimo wszystko może zainteresuje ona potencjalnych słuchaczy owym tworem.



















Witam. Na początek warto by postawić pytanie w jakich okolicznościach zrodził się w Twojej głowie pomysł do powołania do życia Morbus. Czym jest dla Ciebie owy twór - formą ekspresji, nośnikiem ideologii czy poprostu spontanicznym aktem twórczym?

Witam Cie również pijaku! Wiesz co jakoś nigdy zaspecjalnie nad tym nie myślałem. Hmmm no kurwa sam nie wiem hehe. Może chęć zrobienia czegoś w taki a nie inny sposób.

Jak dotąd wydałeś na świat dwa bękarty - "Morbus" oraz "Bestialsadistik Nekromasochistik". Obydwie produkcje charakteryzują się surowym, domowym brzmieniem, prymitywnymi kompozycjami oraz bezpośrednim i bluźnierczym przekazem. Opowiedz jak doszło do realizacji owych demówek, kiedy oficjalnie ukaże się druga z nich oraz w jaki sposób można je nabyć?

Co do pierwszego pomiota oficjalnie wydany nie został. Kto wie może kiedyś ujrzy mrok nocy. Drugi demos ukazał się za sprawą Ugly Cunt Records. Ciekawy label, ciekawi ludzie, patrząc na sam skład widać, że nikt tu normalny nie jest hehe. A to i dobrze tak przy okazji pozdro dla Macieja!

Jednym z aspektów odrazu rzucających sie w oczy, są Twoje teksty - bezpośrednie, proste, chamskie i bluźniercze. Jak ważną część Morbus one stanowią? Są one koniecznym składnikiem owej przeklętej mikstury, czy tylko przyprawą mającą dodać pikanterii?

Bardzo ważną bynajmniej dla mnie. Taki właśnie powinien być metal! Nie jakieś gotyckie pedalskie pierdolenie chuj wie o czym bleee!!!

Dlaczego zdecydowałeś się na pisanie w języku polskim? Osobiście jestem zwolennikiem polskich "lyriksów" - jednak zauważyłem że co raz mniej zespołów decyduje sie na teksty w języku ojczystym.

Pewnie przez mój połamany angielski hehe. Więc po kiego chuja mam się trudzić.

Morbus cechuje się stricte antychrześcijańskim przesłaniem. Skąd wzięła się u Ciebie tak silna nienawiść do owej religii?

Pierdolona sterta kłamstw, pralnia mózgów. Nie zgadzam się z tym i nie tyczy się to tylko do chrześcijaństwa ale do wszystkiego. Sekt obecnych jak i tych dawnych. To niebezpieczeństwo, które trzeba zniszczyć!

Wracając w rejony muzyczne - w planach masz nagranie splitu z meksykańskim Necrosadik oraz hiszpańskim Hatehordes. Czy materiał jest już gotowy? Czego możemy spodziewać się po tym wydawnictwie oraz w jaki sposób zostanie to wydane?

Tak w planach jest jak najbardziej. Gotowe jest praktycznie wszystko. Wyda to Maciej z Ugly Cunt Records. Kiedy to nastąpi tego mi jeszcze nie wiadomo. Spodziewaj się antyludzkiego hałasu hehe

W 'tytułach' utworów, tekstach a nawet w wyglądzie logo wyczuwam u Ciebie sporą inspirację Mord, mam rację? Jakie jeszcze zespoły miały wpływ na Twoją twórczość?

Nie ukrywam, że nie. Owy twór miał dla mnie wielki wpływ. Ale nie tylko, chociażby GG Allin, Nattefrost jak i sporo innych wariatów hehe.

Morbus jest jednoosobowym tworem, swego czasu jednak nagrywałeś muzykę z kilkoma ludźmi pod szyldem Bestial Holokaust - na dłuższą metę nic jednak z tego nie wyszło. Uważasz że w pojedynkę łatwiej realizować swoje artystyczne wizje?

Tak zgadza się, pograliśmy parę razy, było w planie demo stety czy niestety chuja wyszło. Zero zgrania, zero organizacji, dużo nerwów i chyba za dużo chlania hehe. Dlatego właśnie działam sam

Czym dla Ciebie jest Black Metal? Ekstremalną formą muzyki, czy też stylem życia? Jakie jest Twoje zdanie na temat obecnej sceny?

Dla mnie osobiście jest sztuką jak i życiem. Dzisiejsza scena mówisz. Jest wiele dobrych bandów, które urywają jaja chociażby nasi rodacy z Massemord, Mgła czy Iperyt. Chociażby nowy Orcustus rozjebał mnie totalnie. Z mniej znanych rzeczy w chwili obecnej nic mi nie przyłazi do łba.

Na koniec sztampowe pytanie (chociaż na dobra sprawę wszystkie były w chuj sztampowe, hehe). Jak już wszyscy zdążyli zapewne zauważyć Morbus hołduje klasycznym ideałom nieodłącznym muzyce Black Metalowej jak satanizm czy antychrześcijaństwo. Jakie jest Twoje zdanie na temat łączenia Black Metalu z rozmaitymi dziwacznymi ideologiami, jak pogaństwo, narodowy socjalizm etc.?

Jak już wspomniałem wcześniej. Wiadomo z czego wywodzi się BM, ale nie chodzi już o jakąś pierdoloną tradycje. Metal powinien taki właśnie być zapijaczony, zboczony, antyspołeczny. Nie jakieś pierdolenie o miłości itp. Poganie i inne pajace wypierdalać!

Klasycznie: ostatnie słowa?

Chlejcie, rżnijcie się i napierdalajcie łbem dla Rogatego!

http://www.myspace.com/morbuspropaghanda

http://www.metal-archives.com/band.php?id=3540284341

1 komentarz: