piątek, 23 marca 2012

QUAKE 2: 1+e^(i*pi)=0 Episode III


















Dawno nic nie wrzucałem. Co nie zmienia faktu że to co teraz wrzucę 99,999% ludziom którzy tu wchodzą do niczego się nie przyda. A pozostałe 0,001% stwierdzi że jest to o chuja roztrzaskać. I tak ma być. A co tym razem? Kolejny efekt mego zamiłowania do tworzenia rzeczy niepotrzebnych. W przerwie od kreowania nowej kampanii do Tie Fighter (ktoś pamięta jeszcze ten wspaniały symulator lotu?), równolegle budowałem nowy epizod do Quake2! No i jest - 16 króciutkich misji, skrajnie prymitywnych i śmiesznych. Ale co tam - miłośnicy starych gier mogą sprawdzić.
Rozpakowujemy do folderu Quake2/baseq2/maps. Jeśli nie ma folderu MAPS, należy go utworzyć.
Może wkrótce wrzucę jakieś swoje misje do Tie Fighter, albo Wolfenstein3D? Albo jakieś demo stare muzyczne. Kurwa jehova wie.
"Dodatek" uruchamiamy wpisując w linii komend (tylda) map epis1.

[DOWNLOAD]

8 komentarzy:

  1. Będzie szansa na reupload? Dwóch pozostałych części też? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, poszukam kiedyś czy gdzieś jeszcze to mogę mieć. Biedne to było jak Wenezuela, ale sam bym sobie z chęcią przypomniał. :-) Za to ostatnio nastukałem sporo dodatkowych leveli do Dooma II, Heretica i Tie Fightera, chętnie się podzielę jeśli chcesz, hahaha.

      Usuń
    2. Z przyjemnością, heheh. Sam od jakichś 2 lat robię WADa do Dooma 2 i może za kolejne 5 lat będę miał chociaż 3 ukończone mapy. :D
      Swoją drogą, jeśli dalej nie wiesz, jak ogarnąć tytuły map, to polecam dołożyć plik MAPINFO do WADa (będziesz potrzebował Slade3, by przeglądać archiwa, ale skoro siedzisz w robieniu map do Dooma, to raczej na pewno już go masz, hehe). Pamiętam, że przy Antro.wad sprawiało Ci to problem.
      W sumie, jak chcesz, to mogę Ci w zamian podesłać testową mapkę z tego, co robiłem. Wartości "gameplayowej" to nie ma (szósta mapa chyba nie do przejścia bez god mode'a, a ósma niedokończona), ale odpowiada na parę pytań co do silnika i może posłużyć jako vademecum, jak używać MAPINFO, DECORATE i inne fajne lumpy. Także jakbyś chciał coś sobie z tego wziąć / potraktować jako szablon, to droga wolna. Większość grafik i muzyki oczywiście nie moja :DD.
      Pisałem pod GZDooma, ale z założenia na emulator LibADLa i największe podobieństwo do starej dobrej dosówki, więc pod Zandronum też powinno śmigać.
      Oprócz tego polecam tę stronkę:
      https://zdoom.org/wiki/Main_Page

      Usuń
    3. Jakby co, to mapka, o której mówiłem jest tu:
      https://drive.google.com/file/d/1ivT8YbZQyNNX0MtqKvP0BCkqi3vKX070/view?usp=sharing
      Jak co, to pisz na nawoktemp1@gmail.com. Dzięki!

      Usuń
    4. Dzięki, ściągam! Ha, jak robisz od 2 lat kilka map, to podejrzewam że moje wysrywy się przy Twojej architekturze chowają, hehe. A co do zmian nazw map... Tak, mam Slade'a, pamiętam że coś tam się tym bawiłem. Nazwy w samej grze pozmieniałem, ale pod koniec map wyświetlały się i tak stare. Okazało się, że trzeba by całą grafikę tych przejść zmieniać, a aż tak zaangażowany w to nie jestem, żeby chciało mi się w to bawić, hehehe. Podeślę Ci później, albo nawet wrzucę tutaj jakieś swoje mapki, ale cudów się nie spodziewaj, bo ja to amator, w dodatku leniwy. ;-)

      Usuń
    5. Oj, zdziwiłbyś się, jak bardzo ubogie są moje. :D
      2 lata to się przede wszystkim z assetami męczyłem (dodawanie potworków, przedmiotów, tekstur, itp.). A z mapami zawsze jest tak, że jak zaczniesz, to potem nie masz motywacji, by dokończyć, heheh.
      A wracając do tytułów map, to grafiki robią się automatycznie, przy zwykłej linijce w MAPINFO typu:
      map MAP01 "Death Chamber" {}
      Chyba, że to GZDoom robi je z automatu, a Zandro się nie chce :D
      Nie wiem, cytując klasyka: u mnie działa :D.

      Usuń
    6. A, no to jak własne tekstury i potworki klecisz, to już coś! Ja jadę na utartych schematach, hehe. A Twoja mapka nie włącza mi się! Pojawia mi się komunikat:
      Script error, "test1 [by AG].wad:DECORATE" line 39:
      Parent type 'RailgunWeapon' not found in Railgun
      Script error, "test1 [by AG].wad:DECORATE" line 43:
      "weapon.selectionorder" requires an actor of type "Weapon"
      Może czerpie Ci jeszcze jakieś pliki, których ja nie posiadam?

      Usuń
    7. ZScript. Poczytałem i Zandro jednak go nie rusza.
      https://zandronum.com/tracker/view.php?id=3106
      Szkoda, bo autoaima (poprawka na wysokość, tak jak miały wszystkie bronie w Doomie, a Railgun domyślnie go nie ma, bo multiplayer) bez ZScripta nie dało rady zrobić (no niby był skrypt w ACS na forum Zdooma, którego początkowo używałem, ale ACS wymaga struktury folderów w archiwum, a dodatkowego pliku .pk3 nie chciałem).
      To też oznacza, że Spawny również by się nie chciały wczytać, bo też z niego korzystają (nadpisanie funkcji Slam, której LostSoule używały do szarżowania (i zadawania sobie obrażeń :) )).
      Czyli, że chyba aby to odpalić serio będziesz potrzebował GZDooma :D (piszę pod 3.3.2, teraz chyba 4.8.coś wyszło).

      Usuń