sobota, 12 lutego 2011

QUAKE 2: 1+e^(i*pi)=0 Episode
















Znalazłem efekt moich chorych pomysłów sprzed jakichś 7-8 lat. Nigdy nie ukończony epizod do Quake 2 - pełen absurdów i sytuacji równie nie zrozumiałych, co fabuła japońskiej wersji Mario. Niestety nie potrafiłem zrobić odpowiednio światło-cieni więc wszystko jest jednakowo jasne. Łącznie cztery dosyć krótkie misje (pierwsza najdłuższa, chyba że się znajdzie tajne przejście ;-)). Kto pamięta tę grę, może sobie ściągnąć i się podzielić wrażeniami. Jak to teraz odpaliłem po 7 latach, to sam miejscami wybuchałem śmiechem wpadając w zaprojektowane przeze mnie pułapki.
Jak uruchomić? Wsadzić zawartość katalogu który tutaj wrzuciłem do folderu: c:\(...)\Quake2\baseq2\maps\. Jeśli nie ma folderu maps, to należy go utworzyć.
Następnie wziąć new game (preferowany poziom trudności medium, bo nie pamiętam już co tam poustawiałem na innych), wejść tyldą do konsoli i wpisać "map apostle".
Poniżej krótki opis misji, nazwanych od tytułów kawałków które leciały w trakcie projektowania.

1.Apostle of Triumph

Najprościej iść wytyczoną przeze mnie ścieżką, czyli nie spadać tam na dół, a grzecznie kroczyć po moście rozpierdalając wrogów. Co jakiś czas będziecie zbierać urządzenia, bądź wchodzić w portale, które przenoszą was na początek levelu. Warto wtedy zwrócić uwagę na to, że kamienne drzwi umieszczone po lewej i prawej stronie mostu dadzą się później otworzyć. Misja skończy się gdy wejdziecie w świecącą ścianę za siedliskiem mutantów, bądź znajdziecie sekretne przejście. ;-)

2.Ad Absurdum

Trzeba wlecieć porozwalać strażników na forcie, następnie skoczyć do wodnistego kwadratu imitującego ocean. Tam znaleźć jakąś płytkę czy inny bajer, które otworzą drzwi w forcie. Zajebać wszystkich, wziąć głowę robota i wrócić na początek poziomu. Wejść do portalu który się pojawił (bo go wcześniej nie było).

3.Epsilon Exordium

Najpierw trzeba wziąć -przedmiot- leżący przy zwłokach żołnierza. A następnie spadną z nieba płyty CD :-). Trzeba odszukać właściwą, wtedy przeniesie was do ostatniego levelu

4.Diabelski Dom

Nie pamiętam jaki miałem zamysł twórczy przy robieniu tej misji - tak czy owak trzeba łazić po jakiejś dziwnej chacie, aż do momentu gdy znajdzie się klatkę z potworkiem. Po rozjebaniu go należy wrócić w miejsce w którym zaczęło się misje.

Jak będę miał czas zrobię jakiś fajniejszy epizod. Nie wiem czy ktoś jeszcze grywa w Quake 2, ale gdy sobie odświeżyłem te kretyńskie mapy, to mi się na sentyment zebrało. Dlatego umieszczam, dla ludzi lubiących się pośmiać nad nieudolnością konstrukcyjną niektórych wynalazków.

[DOWNLOAD]

5.The Eerie Cold
Misje dorobiłem przed chwilą, bo głupio tak kończyć epizod bez bossa na końcu. :-) Wystarczy ją dorzucić do folderu, włączy się automatycznie po ukończeniu czwartego poziomu.
[DOWNLOAD LAST MISSION]

Jako bonus dorzucam mapę "Niebo". Uruchamia się ją komendą: map niebo. Nie da się jej przejść z tego co pamiętam, ale można pochodzić i postrzelać. ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz