środa, 7 kwietnia 2010

Nemesis [Pol] - After Dark [2002]




















Pierwsze demo takiego oto zespołu z Wrocławia, które kiedyś było do legalnego ściągnięcia w sieci (nie wiem jak teraz, ale pewnie gdzieś tam jeszcze jest). Muzyka z pogranicza black i doom metalu ze sporym udziałem klawiszy, gitarowymi solóweczkami i - uwaga - kobiecymi wokalami! Jakkolwiek generalnie nie przepadam za babskimi wokalami w muzyce metalowej, to w przypadku Nemesis wypada to nie najgorzej. Głos pani Aleksandry stojącej za mikrofonem kojarzy mi się nieco z Sakisem z Rotting Christ (bardziej to w sumie słychać na drugiej demówce), chociaż nie wiem czy potraktowałaby to jako komplement :-). Z tego co pamiętam porównania do Varathron i Rotting Christ pojawiały się dosyć często, zespół jednak zaprzeczał aby owe kapele stanowiły dla nich inspiracje.
W sumie nie słucham już za bardzo muzyki jaką prezentuje Nemesis, ale myślę że mogę to polecić łagodniejszym osobnikom (a właściwie bardziej to chyba osobniczkom ;-)) przeglądającym ową stronę.

1.LAST BREATH
2.THE KING OF DREAM
3.LOST PARADISE

[DOWNLOAD]

2 komentarze:

  1. Niestety są błędy crc, a szkoda bo dobry materiał to był. Mimo wszystko dzięki za tchnięcie odrobinki nadziei

    OdpowiedzUsuń
  2. Co prawda, link już został usunięty ale udało mi się przesłuchać to demo z innego źródła i muszę powiedzieć, materiał mnie nie powalił, nie zaskoczył ani nie wzruszył. Totalnie żadnych uczuć podczas przesłuchiwania tych trzech kawałków. Brakuje tutaj magnesu który mógłby mnie przyciągnąć. I nie boje się powiedzieć, że te dwie demówki odzwierciedlają cały zespół. Nawiasem mówiąc są krótkie, tak jak kariera ów zespołu. Jedynie zaintrygował mnie wokal Pani Alexandry, lecz chęci i ambicje tej młodej dziewczyny to troszkę za mało żeby tu coś zdziałać.

    OdpowiedzUsuń